Kurumsal

KURULUŞ

SHOW TV Türkiye'nin önemli dönemlerinden birinde, 1991 yılında kurulmuştur. Henüz özel televizyonlar yasası çıkmadığı için, ilk yayın 1 Mart 1992'de Paris'ten, Türkiye'nin birçok bölgesine yerleştirilen vericiler ve yansıtıcılar sayesinde yapılmıştır ve uydu üzerinden tüm Türkiye'ye ulaşmıştır.

SHOW TV, o yıllarda adı Magic Box olan ve İngiltere'den yayın yapan Interstar'dan sonra Türkiye'nin ikinci özel televizyon kanalı olmuştur.

Gerekli yasal düzenlemelerden sonra SHOW TV, merkezini 1994'te İstanbul'a taşımıştır. SHOW TV, 2005 yılından beri TURKSAT 2A uydusundan dijital olarak da izlenebilmektedir.

SHOW TV, TRT gibi tek sesli bir dönemden sonra Türkiye'ye eğlenceyi getiren televizyon kanalı ve Türk halkının nabzını tutmayı başaran ilk özel televizyon kurumudur.

YÖNETİM

VİZYONUMUZ

Kaliteli zaman geçirmek amacıyla izlenen, yenilikçi, Türk insanının nabzını çok iyi tutan ve izleyici zihnindeki eğlence anlayışına en çok hitap eden TV kanalı olmak.Kendi çizgisinden ve gerçeklerden ödün vermeyerek, "Hayat dolu SHOW" konumunu sahiplenmek. Türkiye'nin en çok seyredilen ve en çok konuşulan televizyon kanalı olmak.

MİSYONUMUZ

Kurulduğu günden bu yana üstlendiği öncü rolü ve pek çok dönemde yakaladığı liderliği ile sektördeki yerini korumak. Tarafsızlık ve dürüstlük ilkelerine sıkı sıkıya bağlı kalarak ürettiği ulusal yayınları, teknolojinin tüm olanaklarını kullanarak kıtalararası boyutta izleyicilerine ulaştırmaya devam etmek.

HEDEF KİTLE

SHOW TV'nin hedef kitlesini, hayatı seven, neşeli, değişken, cesur ve öncü bir kimliğe sahip kişiler oluşturuyor. SHOW TV renkli program yelpazesi ile yetişkin, genç, çocuk ve yaşlı tüm yaş gruplarına hitap ediyor.

Hayatı keyifle ve eğlenerek yaşamak isteyen her kesimden kadınlar ve erkekler, SHOW TV'nin sürprizlerle dolu yayınlarını heyecanla izliyor.

DEĞERLERİMİZ

1) ETİK, TUTARLILIK, BÜTÜNLÜK

Çalışanlarla ve tüm paydaşlarımızla ilişkilerimizde doğruluk ve dürüstlükle hareket ederiz.
Sadece yasal ve etik olan alanlarda rekabet ederiz, haksız rekabetten kaçınırız.
Yaptığımızı söyleriz, söylediğimizi yaparız.

2) YENİLİKÇİLİK, YARATICILIK

Verdiğimiz hizmeti dünyadaki gelişmeleri izleyerek yenilikçi bir yaklaşımla sürekli geliştiririz.
Rekabetçi üstünlüğümüzü korumak için farklı iş modelleri üretir, bulur, her zaman yaratıcılığı ve yenilikçiliği teşvik eden ortamlar yaratırız.
Yaratıcılık potansiyelini en üst düzeyde kullanarak sürekli yeni fikirler üretiriz ve yaratıcı düşünmeyi teşvik eder, ödüllendiririz. Üretilen yeni fikirleri yapıcı bir biçimde ele alırız.

3) KALİTE

Hatalıyı değil, hatayı ararız.
Vaat ettiklerimizi gerçekleştiririz.
Hedef kitlemizin beklentilerini aşarız.
Çalışanların çalışmak için can attıkları bir yönetim kalitesine ulaşmayı hedefleriz.

4) TOPLUMSAL VE SOSYAL SORUMLULUK

Toplumsal ve sosyal sorumlulukların bilincinde olan Show TV, sorumluluklarını sadece KSS projeleriyle sınırlı görmez.

Eğitim ve öğrenmede rolümüzün büyük olduğunu bilir ve bu sorumluluklarla hareket ederiz.

Sivil toplum örgütlerinde, kamu yararına olan hizmetlerde, bu konularda uygun faaliyetlerde yer alırız.

Programlarımızda eğlendirmeyi ve iyi vakit geçirmeyi hedeflerken, izleyicilerin olumlu alışkanlıklar kazanmasına gayret ederiz.

5) EKİP ÇALIŞMASI, İLİŞKİLER AĞI

Kuruluşumuza yeni katılanları iyi karşılarız. İhtiyaç duyana yardım ederiz.
Her konudaki performansımızı suçlamadan ve savunmaya geçmeden değerlendiririz.
Temas ettiğimiz tüm noktalardaki kişi ve kurumlarla ilişkilerimizde nazik ve saygılı davranırız.

YAYIN İLEKELERİMİZ

1. AMAÇ

Show TV, Türkiye’de özel televizyonculuğun ilk başarılı uygulamalarından biri olarak, 1992 yılından bu yana sunduğu program ve hizmetlerde en yüksek editoryal ve etik standartlara uymayı ilke edinmiştir. Show TV, “kuvvetler ayrılığı” çerçevesindeki seçilmişlerin ve atanmışların yanında dördüncü güç haline gelen medyada, televizyon yayıncılığı anlamında Türkiye’nin çok önemli markalarından biri olmuştur.

Show TV, birer hak olan ifade ve bilgi edinme özgürlüğünü, özel yaşama saygı ve çocukların korunması gibi sorumlulukları Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın sunduğu çerçevede toplumsal denge dinamiği içerisinde görür ve öyle değerlendirir.

Show TV Yayın İlkeleri Kılavuzu, yılların birikimiyle benimsenen değer ve standartların ifade bulmasıdır. Buradaki ilkeler, ister Show TV tarafından yapılmış/yapılacak programlar olsun, isterse Show TV için hazırlanan/hazırlanacak üçüncü parti programlar olsun, tüm Show TV içeriğinin yaratıcı ve yapımcılarından beklenen “doğru uygulamaları” kural altına almaktadır.

Bu ilkeler; Show TV markasının kapsadığı alanın genişlemesi, Show Yayın Grubu bünyesinde ortaya çıkacak markaların çoğalması veya Show TV içeriğini taşıyan farklı teknolojilerin evrim geçirmesi halinde de, kim üretirse üretsin ve nasıl izlenirse izlensin, tüm Show TV içeriği ve yeni mecraları için geçerliliğini korur. Yönetim Kurulunca onaylanmış olan bu ilkeler, diğer yayın politikalarını da geliştiren Yayın Politikası Ekibince sürekli gözden geçirilir. Yapımcılar bu ilkelerin nasıl yorumlanacağı ve uygulanacağı konusunda danışmak için Yayın Politikası Ekibine günün 24 saati ulaşabilir. Tartışma yaratmaya aday bir program için danışma başvurusunun erken yapılmasının, sağlıklı sonuç alınmasına katkısı da büyük olacaktır. Yayın Politikası Ekibi; internet hizmetleri ve Sayısal Loto gibi uzmanlık gerektiren diğer alanlardaki rehber ilkeleri de belirler ve tavsiye notları yayınlar.

Yayın İlkeleri Show TV’nin internet sayfasında yayınlanır.

Bu kılavuzda yer alan değer ve standartlara her yerde uyulur. Show TV yayınları artık çeşitli mecralarla dünyanın her yerindeki izleyiciye ulaşıyor. Bu nedenle, içerik üreten yapımcıların, yapımlarının sınır ötesinde de yayınlandığını unutmamaları gerekir.

2. TEMEL YAKLAŞIM

Toprak Bütünlüğü ve Üniter Devlet
Show TV, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın öngördüğü “Türkiye Cumhuriyeti sınırları” içindeki üniter devlet anlayışını benimsemiş, “devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğü” ilkesiyle hareket eden bir yayın kuruluşudur.

Show TV; herkesin bilgi edinmesi, haber alması, özgürce düşünmesi ve çeşitli iletişim yollarıyla bunu ifade etmesi ile serbest eleştiri hakkına inanan sorumlu bir yayın kuruluşudur. Show TV, demokratik bir hukuk devletinde anayasa ile güvence altına alınan düşünce ve ifade özgürlüğünün kullanılmasının esas yolu olan basın ve yayın özgürlüğünün temel insan haklarından biri olduğuna inanır ve bunu Anayasa’nın 14. maddesinde öngörülen; “Anayasada yer alan hak ve hürriyetlerden hiçbiri, Devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğünü bozmayı ve insan haklarına dayanan demokratik ve lâik Cumhuriyeti ortadan kaldırmayı amaçlayan faaliyetler biçiminde kullanılamaz. Anayasa hükümlerinden hiçbiri, Devlete veya kişilere, Anayasayla tanınan temel hak ve hürriyetlerin yok edilmesini veya Anayasada belirtilenden daha geniş şekilde sınırlandırılmasını amaçlayan bir faaliyette bulunmayı mümkün kılacak şekilde yorumlanamaz” ifadesi çerçevesinde değerlendirir.

Anayasa
Show TV, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na saygılı yayın yapan, Anayasa’nın temel hak ve özgürlükleri belirleyen ilkeleriyle hareket eden bir yayın kuruluşudur.

Küreselleşme
Show TV, teknolojik tabanlı yayın yapan bir kuruluş olarak, küreselleşmeyi bilgi ve teknolojinin hızla yayılmasına yardımcı bir unsur olarak görür. Dünyadaki devlet ve toplumların teknoloji sayesinde birbirine daha da yakınlaştığı bu ortamda Show TV, farklı kültürleri ve toplulukları Türk izleyicisine önyargısız tanıtmada önemli bir rol üstlenir. Show TV ve markası altındaki diğer yayın kuruluşları, Türk halkının diğer kültürlerle kaynaşmasında öncü bir rol üstlenerek yabancı kuruluş ve markaların Türkiye’de tanınmasında anahtar rol oynamayı hedefler. Show TV, Türk kültürünün korunup yaygınlaştırılmasındaki hassasiyetini de küreselleşme olgusu içinde değerlendirir.

Tarihi Miras
Show TV, Türk halkının tarihi mirasına saygılı bir yayını hedefler. Tarihi mirası; Anadolu, Selçuklu ve Türk-Osmanlı coğrafyası içindeki bütün kültürlerle birlikte zenginlik olarak görür.

ABD ve AB
Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün “milli kültürümüzü, muasır medeniyetler seviyesinin üzerine çıkarma” hedefini benimseyen Show TV, Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Avrupa Birliği (AB) ile yıllardır süren diplomatik ilişkilere zarar vermeyecek ancak Türk halkının çıkarlarını koruyan ve gözeten bir yayıncılık anlayışına sahiptir. ABD ve AB ile ilişkilerde diplomatik gelenek ve kuralları dikkate alarak, Türk hükümetlerinin dış politikalarını tarafsız bir biçimde yayınlarında aktarmayı sorumlu yayıncılık anlayışının bir parçası olarak görür.

Devlet Politikaları
Show TV, Türkiye Cumhuriyeti Devleti ve hükümetlerinin devlet politikası düzeyindeki dış politika konularına hassasiyetle yaklaşır ve yayınlarını bu sorumlulukla icra eder.

STK'lar ve Çıkar Grupları
Show TV, kendi yayın politikası çerçevesinde sivil toplum kuruluşları (STK’lar) ile işbirliği içerisindedir. Devletin, hükümetin ve sivil toplumun birlikte hareket ederek toplumsal refahı ve demokratik gelişimi sağladığına inanan Show TV, STK’ları devlet ve hükümet kadar önemli kabul eder; devlet, STK ve özel sektör üçgeninde, özel sektör olarak üzerine düşen görevleri yerine getirir. Show TV, yaptığı yayınlar ve kurduğu or taklıklarla, ülkenin ekonomik çıkarları, hükümet ve siyaset ekseni ile STK’lar arasındaki dengeyi gözetir. Türkiye’de demokrasi ile bireysel hak ve özgürlüklerin gelişimine ve serbest pazar ekonomisinin yaygınlaştırılmasına destek veren sivil toplum örgütleri ve çıkar gruplarıyla işbirliği içinde olmayı benimser. Faaliyet alanıyla ilgili STK’larda aktif bir rol alır.

Kadın
Show TV, yayınlarında kadının siyasete katılımını, ekonomiye katkı gibi toplumsal hayatta birey olarak yer almasını destekler. Kadınlara yönelik her türlü şiddet ve ayrımcılığın karşısındadır. Yayınlarında kadına yönelik şiddet görüntülerinin verilmesinde hassasiyet gösterir; kadınlara yönelik ayrımcılığı,
cinsel tacizi ve aşağılamayı özendirecek görüntü ve içeriğe yayınlarında yer vermez.

Medya Okuryazarlığı
Show TV, STK’ların ve devlet kurumlarının çalışmalarını destekler, bu konuda aktif olarak rol alır. Bireylerin iletilere erişip bunları yorumlayabilmeleri ve kendilerini ifade edebilmeleri açılarından katılımcı bir yurttaşlık düşüncesini savunur ve medya okuryazarlığının toplumsal, kültürel katılıma dayandığına inanır. Eleştirel yurttaş kavramına olan ihtiyacın farkındadır. Eleştirel bir medya okuryazarlığı gelişiminin sadece devlet politikasıyla değil, medya ve diğer sektörlerin, özellikle de STK’ların yakın işbirliğiyle hayata geçirileceğine inanır.

Magazin Basını, Bireysel Hak ve Özgürlükler
Show TV, bireysel hak ve özgürlükler kapsamında Anayasa’da düzenlenen özel hayatın gizliliği esasına saygılıdır; “Herkes, özel hayatına ve aile hayatına saygı gösterilmesini isteme hakkına sahiptir. Özel hayatın ve aile hayatının gizliliğine dokunulamaz” ilkesini benimser; haber ve yayınlarında, kamu yararı olmadıkça özel hayata girmez. Kamu yararı kavramını ise basın ve yayın kuruluşlarının yayıncılık ilkelerini düzenleyen etik kurallar çerçevesinde değerlendirir. Magazini bir popüler kültür alanı olarak algılar ve bu alanın en geniş ve saygın bir biçimde “yeniden üretimine” (röprodüksiyon) katma değer getirmeyi hedefler.

Ulusal Kimlik
Show TV, Türk ulusal kimliğini Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşundaki esaslar çerçevesinde görür. Ulusal kimlik kavramına tarihsel perspektiften bakan Show TV, ulusal kimlik tartışmalarında, bu çerçevedeki siyasi gelişmelerde Türkiye Cumhuriyeti’nin üniter yapısını gözeterek hareket eder. Yayınlarında tüm vatandaşlara, sosyal ve kültürel haklar talep eden tüm seslere eşit yakınlıkta durmayı hedefler.
“Toplumu şiddete, teröre, etnik ayrımcılığa sevk eden veya halkı sınıf, ırk, dil, din, mezhep ve bölge farkı gözeterek kin ve düşmanlığa tahrik eden veya toplumda nefret duyguları oluşturan yayınlara imkân verilmemesi” ilkesini benimser.

Engelliler
Bedensel, ruhsal veya zihinsel fonksiyonlarda geçici olmayan kısıtlamalarla yaşamak zorunda olanlar engelli olarak tanımlanır. Show TV, resmi rakamlara göre Türkiye nüfusunun yüzde 12’sini oluşturan engellilere fırsat eşitliği tanınmasına ve engelli vatandaşlarımızın rehabilitasyonuna, sosyal çevreye ve topluma entegrasyonu yönündeki çalışmalara yayınlarında ve kurumsal uygulamalarında destek verir, ulusal çıkarlarımıza ters düşmediği sürece milliyet ayrımı yapmaz.

Çocuk
Show TV, çocukların ve haklarının korunması konusunda yayınlarında azami derecede dikkat ve özen gösterir. Show TV, Türkiye’nin geleceği olarak gördüğü çocukların izlediği saatlerde, onların ruh ve beden sağlıklarına zarar verme olasılığı söz konusu olabilecek yayınlar yapmamayı taahhüt eder. Çocukların fiziksel ve ruhsal gelişimini önemseyen Show TV, çocukları toplumda medya okuryazarı yapmayı hedeflerken, çocuk sahibi anne babaları bir numaralı “sosyal paydaş” olarak kabul eder. Onları destekleyen sosyal sorumluluk çalışmalarının içinde yer alır.

Gençlik
Show TV, Atatürk’ün Türkiye Cumhuriyeti’ni emanet ettiği gençlerin gelişiminde ve eğitimde fırsat eşitliği sağlanmasında öncü rol üstlenmeyi hedefler. Gençlerin eğitsel ve kültürel gelişimine katkıda bulunacak programları ekrana getirirken, gençlerin uyuşturucu, alkol ve sigara gibi bağımlılıklardan korunması ve cinsel eğitim gibi konuları toplum ahlakının önemli bir parçası sayar.

Çevre Bilinci
Show TV, Türk halkının çevre bilinci içinde yetişmesini sağlamak için yayınlarında sürdürülebilir kalkınma bilincinin yerleşmesine öncülük eder. Çevre bilincine sahip olmanın, temel insan haklarının eşitlik ve adalet ilkelerini içine alan çağdaş insan davranışlarının çerçevesini oluşturduğuna inanan Show TV, çağdaş insanın çevre bilincinin, eşitsizlikle, yoksullukla, açlıkla, ahlaki olumsuzluklar ile mücadeleyi de getirdiğini, bu nedenle canlılığın sürdürülmesinin önkoşulu olan çevre bilincinin yerleşmesi için çevre eğitiminin düzenli, tutarlı ve sürekli bir şekilde uygulanması gerektiğini savunur.

Rekabete Yaklaşım
Show TV, rekabet nedeniyle de olsa bir başka yayın kuruluşuna bilinçli ve açık mesleki zarar vermekten kaçınır. Başka bir yayın kuruluşunun yayınını hukuken gerekmedikçe engelleyici davranışlarda bulunmaz. “Kazan-kaybet”ten çok, “kazan-kazan” ilişkisine inanır.

Sağlık
Anayasa’nın “Herkes, sağlıklı ve dengeli bir çevrede yaşama hakkına sahiptir” ilkesi çerçevesinde Show TV, Türk vatandaşlarının sağlık hizmetlerinden azami derecede yararlanması konusunda yayıncılık anlamında üzerine düşen her türlü hizmeti yerine getirir.
Sağlık ve sigorta sisteminin yaygınlaştırılmasını destekler ve Türk halkının her bireyinin bu sistemden yararlanması için gayret gösterir. Dünya Sağlık Örgütü’nün tanımı (“Bireyin bedensel, ruhsal ve sosyal yönden tam bir iyilik hali”) çerçevesinde sağlığı ele alır.

Eğitim
Anayasa’nın “Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz” ilkesini benimseyen Show TV, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının asgari müşterekte fırsat eşitliğinin sağlanması çerçevesinde eğitimde özelleştirmeyi destekler. Bu doğrultuda üzerine düşen görevleri sorumlu yayıncılık çerçevesinde yerine getirirken sosyal sorumluluk projelerine açık yüreklilikle destek verir.

Milli ve Manevi Değerler
Show TV, Türk halkının milli ve manevi değerlerine saygılıdır. Show TV, ekonomik kalkınmanın yanı sıra toplumun ve ona bağlı bireylerin mutluluğunun sağlanmasının gerekliliğinin farkındadır. Bu çerçevede Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Ulu Önder Atatürk’ün “Gelişirken ve yeni kültürler kazanırken diğer devletlerin kültür yapısı içerisinde kaybolmama” sözünü kendisine şiar edinir. Türk milli ve manevi değerleriyle çelişmeyecek içerik üretmeye ve yayınlamaya gayret gösterir. Bu yöndeki projelere destek verir.

Kurumsal Vatandaşlık
Show TV, ticari faaliyetlerini yürütürken kanuna, ahlak standartlarına, insan haklarına tam anlamıyla uyumlu davranarak faaliyetlerinde çevreye zarar vermemeye özen gösterir. Sadece şirketin değil, yer aldığı sektör ve piyasanın yanı sıra sivil toplum örgütlerinin ve kamu sektörünün de yayınlarından etkilendiğinin bilincindedir; Show TV yöneticileri de bu bilinçle hareket eder. Show TV, şirketin faaliyetleri hakkında açıklık ve şeffaflık çerçevesinde hesap vermeye hazırdır. Bunu verimlilik ve kalite artışı sağlamasının yanı sıra marka değeri oluşturma bilinci çerçevesinde yerine getirir. Kurumsal vatandaşlığın öğrenme ve yaratıcılık imkânını artırdığının ve personeli motive ettiğinin de bilincindedir.

Azınlıklar
Show TV, Türkiye’nin onayladığı uluslararası antlaşmalar çerçevesinde belirtilen Türkiye’de yaşayan bütün azınlıkların haklarına saygılıdır. Türkiye'de zaman zaman gündeme gelen ulusal ve kültürel kimlik tartışmalarına, dini ve milliyetçi söylemlere üniter devlet olgusuyla bakar; Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşayan vatandaşların, farklılıklarını ortaya koymak, farklı kültürel kimliklerini ifade edebilmek, kısacası siyasal, sosyal ve kültürel haklara sahip olmak gibi taleplerini demokratik ve sorumlu yayıncılık ilkeleri çerçevesinde değerlendirir.

İktidar ve Muhalefet
Show TV, tarafsız yayıncılık ilkesi çerçevesinde haber yayınlarında tüm siyasi partilere eşit yakınlıkta olmaya titizlik gösterir. Siyasi iktidarın karar ve adımlarına Türk halkının çıkarları doğrultusunda destek verirken, demokrasi olgusunun ayrılmaz parçası olan muhalefetin eleştiri ve yorumlarını da aynı oranda duyurmayı hedefler.

Türk Silahlı Kuvvetleri
Türk milletinin bağrından çıkan ve görevi Anayasa ve yasalarla belirlenmiş olan Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) iç ve dış tehdit ve risklere karşı ülkenin güvenliğini sağlayabilmek için çalışan yegâne kurumdur. Show TV, TSK’nın caydırıcı askeri gücünün devamı ve barışı destekleme, terörle mücadele, doğal afetlerde yardım, kriz yönetiminin desteklenmesi, sınırlı güç kullanımı, abluka, ambargo ve insani yardım gibi çeşitli alanlardaki faaliyetlerinin duyurulmasında ve desteklenmesinde üzerine düşen görevi sorumlu yayıncılık çerçevesinde yerine getirir.

3. HABER (Editoryal Dürüstlük ve Bağımsızlık)

Show TV, yayın özgürlüğünü, halkın doğru ve tarafsız haber alma ve bilgi edinme hakkı adına dürüst biçimde kullanır. Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin bağımsızlığını ve toprak bütünlüğünü gözeterek
hem kamu baskısından hem de partizan çıkarlardan bağımsız bir yayıncılık hedefi güder.

Show TV, herhangi bir zümre ve çıkar grubunun yayın organı olamaz. Yayıncılık anlayışının temelinde tarafsızlık yatar. Uygulamada siyaset ve çalışma hayatındaki uzlaşmazlıkları ya da güncel kamu siyasetine ilişkin belli başlı meseleleri ele alırken, ayrı bir özen gösterir.

Farklı ve çatışan görüşler Show TV ekranında yer alır ancak tarafların fikir ve yaklaşımlarına aynı oranda yer vermek ve irdelemek en önemli gayretidir. Show TV haber yayınlarında başta barış, demokrasi ve insan hakları olmak üzere insanlığın evrensel değerlerini, çoksesliliği ve farklılıklara saygıyı savunur. Irk, etnisite, cinsiyet, dil, milliyet, din, sınıf ve felsefi inanç ayrımcılığı yapmadan tüm ulusların, tüm halkların ve tüm bireylerin haklarını ve saygınlığını tanır.

Show TV bir ulusun, bir topluluğun ve bireylerin kültürel değerlerini ve inançlarını (veya inançsızlığını) doğrudan saldırı konusu yapmaz. Her türden şiddeti haklı gösterici, özendirici ve kışkırtıcı yayın yapmamaya özen gösterir.

Show TV’nin haberlere yaklaşımı ve tavrı daima editoryal değerleri yansıtır. Sunucular ve muhabirler, izleyici için Show TV’nin yüzü ve sesidir. Show TV’nin tarafsızlığının algılanmasında son derece önemli bir etkileri vardır. Muhabir ve sunucular profesyonel yargılarını dile getirebilirler. Her türlü baskıyı reddeder ve Show TV yöneticileri dışında kimseden işiyle ilgili talimat almazlar.

Görüşleri izleyicilerin büyük bir kesiminde infial uyandırabilecek kişiler hakkında bir haber yayınlanması veya onlarla röportaj yapılması gerektiğinde, önce ilgili yerlere danışılması ve ardından net kamu yararının doğabilecek olası infiale ağır bastığına ikna olunması gerekir. Show TV kendini, haber yayınlarında izleyicinin
neyin haber neyin yorum olduğunu kolayca seçebilmesini sağlamakla yükümlü hisseder.

Doğruluk
Show TV’nin haber yayınlarında amaç, doğruyu bulmak ve gerçekte ne olduğunu ortaya çıkarmaktır. Haberi tüm unsurlarıyla ve “çifte kontrol” yöntemiyle doğrulatarak vermeyi amaçlar. Show TV’nin haber yayıncılığında doğruluk çabukluktan daha önemlidir. Neyi bilmediğini dürüstçe ve açıkça söyleyerek, temelsiz tahminlerden kaçınan sorumlu yayıncılık anlayışına sahiptir. Olaylara tanık olmaya, bilgileri ilk elden toplamaya çalışırken, muhabirin haber kaynağı tarafından yönlendirilmesinin önüne geçilir.

Ajanslardan alınan “özel haberler” kullanılırken, kaynak belirtilmesine özen gösterilir. Aktüel programlarda kullanılan yeniden canlandırmalar yanıltıcı ya da sansasyonel biçimde aşırı dramatize edilmiş olmamalıdır.

“Yeniden canlandırma”, olayların oldukça açık bir biçimde yeniden sahnelenmesidir. Normalde sağlam ve doğrulanabilir delillere dayandırılmaları gerekir ve yeniden canlandırma oldukları ekranda belirtilmelidir. Belirtilmediği takdirde, sürekli ve tutarlı olarak değişik görsel unsurlar, örneğin ağır çekim ya da siyah-beyaz görüntüler kullanılarak programın diğer bölümlerinden farklılıkları bir şekilde vurgulanmalıdır.

İzleyicinin kafasını karıştırabileceği için, haber programları genelde güncel olayları yeniden canlandırmamalıdır; ama başka kuruluşlarca gerçekleştirilen yeniden canlandırmalar normal haber akışı içinde yayınlanabilir. Anlatı asla izleyicide olaylarla ilgili yanıltıcı izlenim uyandırmak amacıyla kullanılmamalıdır.

Hakkaniyet İlkeleri
Show TV haber yayınları, hakkaniyet, açıklık ve dürüstlük temellerine oturur. Uzmanların görüşlerine başvurulur ve konunun her yönünü anlatacak uzmanlara eşit oranda yer vermeyi amaçlarken, adil ve açık fikirli olmak ve çatışan değişik görüşleri irdeleyerek belli başlı tüm bakış açılarını yansıtmak Show TV’nin düsturudur. Show TV, yayınlarında yer alan her yanlışı Anayasa ve kanunlarda öngörülen sürelerde düzeltmekle yükümlüdür; bunu yaparken de cevap hakkına saygılı olur ve cevap hakkı tanınması için yapılan müracaatı izleyen makul bir süre içerisinde, ilgili yayına uygun bir tarzda ve zamanda cevap hakkına yayınlarında yer verir. Suçlu olduğu yargı kararıyla belirlenmedikçe hiç kimse suçlu ilan edilemez; haber yayınlarında bu ilkeyle hareket edilir.

Show TV muhabirleri, kendilerine güvenilerek verilmiş bilgileri ve belgelerin kaynaklarını, açık kamu yararı olmadıkça, kaynak sahipleri izin vermediği sürece, hiçbir şekilde açıklamaz. Haber yayıncılığında intihal, iftira, hakaret, lekeleme, saptırma, manipülasyon, söylenti, dedikodu ve temelsiz suçlamalardan kesinlikle uzak durur.

Suç ve Antisosyal Davranışlar
Show TV, yayınlarında çocukların fiziksel, zihinsel veya ahlaki gelişimlerini ciddi şekilde olumsuz etkileyebilecek haberlere, özellikle pornografi veya gereksiz şiddet içerenlere yer verilmemesini sağlamak için uygun önlemler almaya özen gösterir.

Spor Programları
Show TV spor muhabirleri öncelikle yayıncılık ve gazetecilik etiğiyle hareket eder. Spor muhabiri, kulüp yöneticisi yahut sözcüsü gibi davranamaz. Bütün spor dallarına ve spor kulüplerine eşit mesafede durur. Türkiye’nin milli maçlarında Türk halkının duygularıyla hareket eder ve yayınlarında halkın hassasiyetlerine özen gösterir.

Canlı Haber Yayınları
Canlı haber yayınları ve canlı bağlantılar sırasında “arşiv” görüntüleri kullanılıyorsa bunun açık ve net biçimde belirtilmesine özen gösterilir. Bir olayı gösteren arşiv malzemesi, bambaşka bir olayı, izleyiciyi o olayı gördüğüne inandıracak şekilde göstermek için kullanılamaz. Show TV, haberleri montajlarken, örneğin bir yerin, insanların ya da sınai üretim süreçlerinin güncelliğini yitirmiş arşiv filmleri kullanılarak, yanlış izlenim vermekten kaçınılır.

Kaza, afet veya toplumsal olayların olduğu yerlerden yapılan her türlü canlı yayında halkın duygularını incitici ve çocukların ruhsal sağlıklarını etkileyen türden görüntülere yer vermemeyi kendine amaç edinir.

Siyasi Tartışma Programları
Show TV, devlet başkanından milletvekiline, işadamından bürokratına kadar haber kaynağı olarak da kabul edilen kişi ve kurumlarla iletişimini Yayın İlkelerini gözeterek yürütür.
Siyasi tartışma programlarında devletin ve milletin bölünmez bütünlüğü ilkesi çerçevesinde, her türlü görüşün dile getirilmesi için demokratik bir platform yaratır. Show TV, yayınlarında mesnetsiz mülakatları haberleştirmekten kaçınır.

Savaş ve Olağanüstü Durumlar
Savaş ve olağanüstü durumlarda Show TV ve alt markaları, normal yayın akışını keserek Türk halkının doğrudan bilgilendirilmesini sağlayacak yayınlar yapmayı hedefler. Askeri ve stratejik konularda hassasiyet göstererek Türk Silahlı Kuvvetleri’nin caydırıcılığını ve müdahale gücünü azaltacak içerikte haber ve yayın yapmaktan kaçınır. Haber veriş tarzı, en az haberciliğinin güvenilir olması kadar önemlidir. Savaş gibi insanlık dışı görüntülerle sıkça karşılaşıldığı durumlarda, insan onurunu zedeleyen görüntüleri vermekten kaçınırken, çok çarpıcı ve belirgin savaş ve zulüm görüntülerini yayınlamak için “haklı editoryal gerekçeler”inin olması gerektiğinin bilincindedir.

Savaş durumunda haberlerin derlenmesiyle ilgili özel tavsiyeler gerekebilir. Bu durum Show TV yönetimi tarafından değerlendirilerek hem ekrandan hem de Show TV’nin resmi internet sitesinden duyurulur.

Terör eylemlerini süratle, doğru biçimde, eksiksiz ve sorumlulukla haber vermeyi amaçlayan Show TV, duygusal ya da önyargılı sözcükleri dikkatsizce kullanmamaya özen gösterir. Yapılan eylemin tüm sonuçlarını ve neler olup bittiğini izleyicilerine anlatarak aktarmayı hedefler. Eylemcileri, "bombacı",
"saldırgan", "silahlı kişi", "fidyeci", "isyancı" ve "militan" gibi açıkça tanımlayan sözcükleri yeğler.

Medya ve PR Gezilerine Yaklaşım
Show TV, haber yayınlarında, bir bilginin veya haberin yayını karşılığı hiçbir maddi veya manevi avantajın peşinde olamaz. Haber yayıncılığı reklamcılıkla, halkla ilişkilerle veya propagandacılıkla karıştırılamaz. Muhabirler ve editörler, ilan ve reklam kaynaklarından herhangi bir telkin ve tavsiye alamaz, maddi çıkar sağlayamaz.

4. PROGRAMLAR

Çocuk Programları (Çocukların Korunması)
Show TV, çocuklar ile gençleri Türkiye’nin geleceği olarak görür ve program yapılanmasında çocukların ve gençlerin ruh ve akıl sağlığına zarar verecek hiçbir yapıma yer vermediği gibi, çocukları ve gençleri destekleyecek programlara imkân tanır. Show TV onlara sunduğu yapımlarda, yaşadıkları dünyayı anlamalarına yardımcı olurken, düşündürücü, eğitici, eğlendirici ve ilginç olmayı hedefler. Yayınlarına katılan çocukların farklı menfaatleriyle ebeveynlerinin ve izleyicilerin istekleri ve tutkuları arasında denge kurmaya çalışır. Bu her zaman kolay olmamakla birlikte, Show TV’nin program deneyimi bunu sağlayacak ölçüde niteliklidir. 18 yaşın altındakilerin, özellikle 15 yaşından küçük çocukların fiziksel ve duygusal gönencinin ve onurunun korunmasını sağlamak Show TV’nin birinci görevidir.

Çocukların katıldığı programlarda ve izlediği yayınlarda, çocukları ve gençleri gereksiz endişe ve sıkıntıya sürüklememek önemlidir. Çocukların veya gençlerin programda yer almaları, o programa doğrudan katkı sağlayacak unsurlar barındırması bakımından önemlidir. Nedensiz ve programa katkı sağlamayacak ise çocukların ve gençlerin ekrana çıkarılmasına Show TV aracılık etmez; bağımsız yapımcıların bu konudaki programlarına da müdahale eder. Çocukları ve gençleri “uygun olmayan içerikten” koruma sorumluluğunun, onların ifade özgürlüğü ve bilgi edinme özgürlüğü ile dengelenmesi gerekir.

Show TV Çocuk Koruma Politikası
Çocuk ve gençten kasıt 18 yaşın altındaki herkestir. 18 yaşın altındaki herkesin gönenci, diğerlerinin üzerindedir. Bu da, onların menfaat ve güvenliğinin her türlü editoryal gereksinim karşısında öncelik alması anlamına gelir.

Çocuk İçin, Veli veya Vasiden Rıza Alınması
Çocuklar ya da gençlerle kamera önünde canlı veya banttan görüşme yapmadan önce ya da onları bir şekilde yayınlarda kullanmadan önce, ebeveynlerinin, velilerinin, vasilerinin rızası alınmalıdır. Çocuk ne kadar küçük ve savunmasız, konu da ne kadar duyarlıysa, rıza almak o kadar önem kazanır. Bir projeye ebeveyn, veli ya da vasinin rızası olmadan devam etmek, editoryal açıdan ancak açık bir kamu yararı söz konusuysa ya da çocuğun veya gencin görüşlerini açıklama hakkı da dahil kendini ifade etme özgürlüğüne dayanılarak haklı gösterilebilir. Çocuğun katılımının makul olarak beklenebilecek sonuçları, örneğin zorbalığa hedef olma olasılığı anlatılmalıdır. Rıza gösterilmesini sağlamak için çocuğa ya da ebeveynine/velisine/vasisine mali teşviklerde bulunulmamalıdır. Makul ve meşru olduğu sürece masrafların ödenmesi kabul edilebilir. Bunlara örnek olarak yol masrafları veya otel ve yemek harcamaları gösterilebilir. Okul saatleri içerisinde eğitim kurumu içinde çekim ya da röportaj yapmak için okul müdüründen izin alınmalıdır. Çocuklar telefonla aramaya davet edildiğinde, telefon etmeden önce ebeveynlerinin ya da faturayı ödeyen kişinin iznini almalarının gerektiği anons edilmelidir.

Çocuklar arasında, yasadışı uyuşturucu kullanımı, istismar, beslenme bozuklukları ve zorbalık gibi antisosyal ve zararlı ya da yasadışı faaliyetler sırasında röportajların nasıl yapılması gerektiği ve çocukların duyacağı sıkıntının nasıl en aza indirilebileceği uzmanlara danışılır. Bir çocukla duyarlı konular tartışılacağı zaman bir akraba, aile dostu ya da öğretmen gibi üçüncü bir kişinin orada bulundurulması da tavsiye edilir.
Bu sayede aşina oldukları ve menfaatlerini koruyabilecek birinin yanlarında olması sağlanır.

Çocuklara ve gençlere söz hakkı sağlanması gereklidir ama çocukların yaşadıklarını abarttığı, hoşa gitmeye çalıştığı ve dedikodu ya da söylentileri gerçekmiş gibi anlattığı durumlara karşı da dikkatli olunmalıdır. Çocuklarla ilgili suçlarda ve cinsel saldırılarda sanık, tanık ya da mağdur (maktul) olsun, 18 yaşından küçüklerin açık isimleri ve fotoğrafları, tıpkı haber programlarında ve haber bültenlerinde olduğu gibi hiçbir biçimde yayınlanamaz.

Kadın Programları
Show TV ve alt markalarında önemli yer tutan kadın programlarında, kadının sosyal yaşamdaki yerinin geliştirilmesinin hedeflenmesi ve onun ekonomik özgürlüğünü sağlamaya yönelik içeriğe sahip olunması gereklidir. Show TV, gündüz kuşağında yayınlanan kadın programlarında, kadına yönelik her türlü aşağılama, şiddet ve ayrımcılığın karşısındadır. Yayınlarında kadına yönelik şiddet görüntülerinin verilmesinde hassasiyet gösterir ve kadınlara yönelik her türlü ayrımcılık, cinsel taciz ve aşağılamayı özendirecek görüntü ve içeriği yayınlamama hakkını kendinde saklı tutarken, aile içi fiziksel, duygusal, ekonomik şiddetin sona erdirilmesi, eğitim alma hakkı, ücretli bir işte çalışma hakkı, aile içi kararlarda etkili olma, kendine güveninin artması, çocuklara yönelik tutumunun düzelmesi, siyasi, medeni ve ekonomik hakları konusunda bilgi sahibi olması, kadın olarak öz değerlendirmelerinde olumlu değişiklikler, kocaların tutumunda olumlu değişiklikler, kendi özel uğraş ve faaliyetlerine daha fazla zaman ayırma gibi konulara, yaptığı yayınlarla olumlu katkıda bulunmaya gayret eder.

Eğlence Programları
Show TV, Türk halkının genel eğlence anlayışına uygun programların yanı sıra alternatif ve özgün eğlence programlarına da yer vermeye özen gösterir. Show TV, Türk halkına sunduğu programlarda öncü rol üstlenmeyi kendine hedef olarak koyar. Dünyadaki farklı format ve program anlayışlarının ilk uygulamalarını ekrana yansıtırken Türk halkının eğlence anlayışı ile milli ve manevi değerlere saygılı davranır. Türk halkının tepki göstereceği ve aile değerlerini zedeleyecek yapımlara yer vermez.

Diziler (Üçüncü partilerle yapılan anlaşmalara konacak hükümler)
Show TV, yayınlarında kullanacağı her türlü yapıma “Show TV Yayın İlkeleri’ne uyma zorunluluğu” hükmünü koyar. Bağımsız yapımcılarla yapılan her türlü dizi sözleşmesinde, Türk halkının manevi değerleri ve Show TV Yayın İlkeleri anlayışının altını çizer. Show TV, kendi değerlendirmesi çerçevesinde, siyasi ve sosyal gündemin yarattığı ortamla bağlantılı olarak, dizilerin saatlerinin ve günlerinin değişmesinin yanı sıra yayından kaldırma hakkını da kendinde saklı tutar.

Yaşam Programları (Magazin)
Show TV yayınlarında Anayasa’nın “Özel hayatın gizliliği” başlıklı 20. maddesinde “Herkes, özel hayatına ve aile hayatına saygı gösterilmesini isteme hakkına sahiptir. Özel hayatın ve aile hayatının gizliliğine dokunulamaz” ilkesini vurgular. Show TV bu ilkeden hareketle kamuya mal olmuş kişilerin özel hayatlarıyla kamuda yarattıkları algılama arasındaki ayrımı özenle gözetir. Kamuya mal olmuş olsa bile kişilerin özel mülkiyetine saygılı davranır ve özel konutlarının içine zorla veya gizli bir şekilde, rızası olmadan girerek çekim yapmaz. Show TV yayınlarını aşağıda belirlenen çerçevede gerçekleştirir. Kişinin özel yaşamı, “Kamuya açık alan” ve “sır alanı” olarak ikiye ayrılabilir.

Kişi, kamuya açık alanda hayatını yaşarken, bunu gizleme gereğini duymamaktadır. Fakat bu alan yayıncıların rahatlıkla müdahale edebileceği bir alan değildir. Bu alana çok sınırlı olarak müdahale edilebilir. Bu alan ile ilgili olarak; kişinin alışverişe çıkmasını, çocuğu ile maça gitmesini, sinemaya gitmesini, lokantada yemek yemesini, dostlarıyla bir çay bahçesine gitmesini veya gece barda bir şeyler içmesini, oturduğu sitede denize veya havuza girmesini örnek verebiliriz. Tereddütte kalınan hususlarda Hukuk Departmanı’na başvurmak gerekir.

Yayıncılık açısından istisna, kişinin davranışlarının haber değeri taşıması veya izninin bulunması halinde mümkündür. Eğer kişi gazetecileri davet ediyorsa, fotoğrafı çekilirken el sallayıp gülümsüyorsa izin verilmesi hali vardır. Ancak burada verilen izin kadar çekim yapılması ya da görüntü alınması söz konusudur. Bir kere izin verdi diye bu kişiyi sürekli izlemek, onun özel hayatını yaşamasına engel olur ve hukuka aykırı düşer. Özel yaşama medyanın müdahale edebileceği bir diğer alan da, yayına konu olan kişinin hukuka aykırı davranışlarda bulunmasıdır. Medya mensupları bu tür olaylarla karşılaştıklarında haber ve eleştiri amacıyla bunları yayınlayabilirler.

Kişinin “sır alanı” ise diğer kişilerin bilgileri dışında tutulan alandır. Aile hayatı, özel dostluklar, ikili ilişkiler, duygusal ve cinsel yaşantı bu alana girer. Bu alanda mektuplar, anılar, fotoğraflar, filmler gibi çeşitli araçlar kullanılmış olabilir. Aileye, duygusal ve cinsel alan ile bu alanda yer alan malzemelerin gizliliğine her türlü müdahale hukuka aykırıdır; aile, cinsellik ya da duygusal ilişki taraflarından birinin “Bana şunu yaptı, böyle davrandı” şeklindeki şikâyeti hariç. Kişi bu alanda yaşanan olayları yazılmamak kaydıyla basın mensuplarına anlatabilir veya birkaç dostla bu alanı beraber yaşayabilir. Bu kişilerin kendilerine anlatılan yahut şahit oldukları olayları üçüncü kişilere aktarmaları yasaklanmıştır. Yine basın ve yayın organları çalışanları bir başka olayı araştırırken tesadüfen özel hayat ile ilgili bilgilere ulaşabilirler ya da kimliklerini gizleyerek bu bilgileri ele geçirebilirler. Hangi yolla olursa olsun, elde edilmiş bulunan bu bilgilerin hukuka aykırı bir
olayın duyurulması amaçları dışında toplanması, çekilmesi ve yayınlanması yasaktır.

Yarışma ve Ödüllü Programlar
Show TV, yayın içeriğinde yer alan yarışmaların belirgin bir editoryal amaca hizmet ettiğinden emin olur. Yarışmalarında, hedef izleyicilerinden beklenen beceri, bilgi ya da karar verme yetileri gerçek anlamda sınanmalıdır. Yarışmalara katılmak için herhangi bir şeyin satın alınması istenmemelidir. Yarışmaların düzgün, adil ve saydam yapılabilmesi için kuralları yayınlanır. Show TV, yarışmalarında vereceği ödüllerin niteliği ve niceliği konusunda dürüst olur, izleyicilerini yanıltmaz. Verdiği ödüllerin Show TV’ye yaraşır bir kalitede olmasına gayret eder. Çocuk yarışmalarında para ödülü verilmez. Verilecek ödüller çocuğun yaşına uygun olarak seçilir.

Çekiliş ve Loto Programları
Çekiliş ve loto programları, Milli Piyango İdaresi’nden izin alınarak yasal koşullar içerisinde gerçekleştirilir. Her türlü hileden uzak durulması, programların adil ve dürüst bir ortamda gerçekleştirilmesi Show TV’nin sorumluluğundadır.

5. REKLAM ve SPONSORLUK

Sponsorluk ticari iletişimin bir parçasıdır. Show TV, Avrupa Birliği ile uyum anlaşmaları çerçevesindeki yayıncılık sözleşmelerine bağlı bir tutum içinde, televizyon reklamlarıyla ilgili her türlü uygulama ve içtihadı yakından takip eder ve bu konudaki gelişmeleri azami hızla uygulamaya koyar. Sözleşmeler çerçevesindeki tanımları benimser. Başka bir şirketin, Show TV tarafından desteklendiği izlenimini verecek şekilde ticari reklam ya da tanıtım yapmasına izin vermez. Program süsü verilmiş reklamlara göz yummaz. Show TV ve alt marka logolarının, jeneriklerinin, kanal adlarının ve program isimlerinin, formatlarının ya da karakterlerinin ticari reklamlarda kullanılmasına izin vermez.

Show TV’nin reklam yayınlarındaki temel yaklaşımı şu ilkelerden oluşur:
• Reklamlar yasalara, genel ahlaka uygun, doğru ve dürüst olmalıdır.
• Her reklam ekonomik ve sosyal sorumluluk bilinci içinde, iş hayatında ve kamuoyunda
kabul gören dürüst rekabet ilkelerine uygun olmalıdır.
• Reklamlar, güvenlik kurallarının gözetilmediği ve insan güvenliği açısından tehlike oluşturabilecek uygulama ve durumlarla ilgili hiçbir sunum ya da tanımlama içeremez.
• Biçimi ve yayınlandığı mecra ne olursa olsun, bir reklamın “reklam” olduğu açıkça anlaşılmalıdır.
Bir reklam haber ve yorum öğeleri içeren bir mecrada yayınlandığında, “reklam” olduğu kolaylıkla algılanacak biçimde belirtilir.
• Reklamlar, ortalama reklam izleyicisinin algılama düzeyi ile reklamın tüketici üzerindeki
olası etkisi göz önünde bulundurularak hazırlanır.
• Reklamlar, insan onurunu zedeleyici biçimde yapılmamalıdır.
• Reklamlar, kişilik haklarını zedeleyici biçimde yapılamaz.
• Reklamlar, önceden izin alınmadan, hiç kimsenin özel veya sosyal hayatını gösteremez ya da anlatamaz. Reklamlarda, hiç kimsenin özel mülkü, önceden izin alınmadan, bir kişisel onay etkisi yansıtacak şekilde görüntülenemez veya belirtilemez.
• Reklamlar, kamu düzenini bozucu nitelikte olamaz; şiddet hareketlerine yol açıcı, göz yumucu, özendirici veya destekleyici unsurlar içeremez; yasadışı veya kınanacak davranışları cesaretlendiremez.
• Reklamlar, dil, din, ırk, mezhep, felsefi düşünce ve cinsiyete dayalı ayrımcılık üzerine kurulamaz,
ayrımcılığı destekleyemez, kötüleme içeremez, istismar edemez.

Reklamlar, ahlaka uygunluk açısından aşağıdaki hususlara aykırı olamaz:
• Genel ahlak kurallarına aykırı ifadeler ya da görüntüler içeremez.
• Cinselliğin istismarı ile pornografi içeren ifadeler ya da görüntüler taşıyamaz.
• Korku ve batıl inançlar istismar edilemez.
• Toplumun acıma duygularını istismar edecek şekilde, hasta, bebek, çocuk, yaşlı ve özürlülerle ilgili ifadeler ya da görüntüler kullanılamaz.
• Hastaların tedavi öncesi ve sonrasına ait görüntü veya ifadelerine yer verilemez.

Show TV şu tanımlarda mutabıktır:
• Televizyon reklamı, ücret karşılığı veya benzeri bir biçimde yayınlanan her türlü duyuru veya ticaret, iş, zanaat veya meslekle ilgili bir kamu veya özel teşebbüsün tanıtımı sebebiyle taşınmaz malların, hak ve yükümlülüklerin dahil olduğu, mal veya hizmet teminini geliştirmek amacıyla ücret karşılığı yapılan yayınlar demektir.

• Aldatıcı reklam, yayıncı tarafından reklam yapma maksadıyla ve kamuyu yanlış yönlendirebilecek şekilde, malların, hizmetlerin, ismin, ticari markanın veya bir mamul üreticisinin veya hizmet sağlayıcısının faaliyetlerinin programlarda kelimelerle veya resimlerle tanıtımı anlamına gelir. Bu tanıtımın özellikle para karşılığı veya benzer sebeplerle bir maksada yönelik yapıldığı kabul edilir.

• Sponsorluk, televizyon yayıncılığı faaliyetlerinde veya görsel-işitsel eserlerin üretiminde yer almayan bir kamu girişimcisi veya özel bir girişimcinin, kendi adını, markasını, imajını, faaliyetlerini veya ürünlerini tanıtmak amacıyla televizyon programlarını finanse etmek için yaptığı her türlü katkı anlamına gelir.

• Tele - alışveriş, taşınmaz mallar, hak ve yükümlülüklerin de dahil olduğu ürün ve hizmetlerin temini için bir ücret karşılığında doğrudan kamuya yönelik yapılan yayınları ifade eder.

Show TV, televizyon reklamlarının, çocuklarda ahlaki ve fiziksel zararlara sebebiyet verecek şekilde yapılamayacağını ve bu nedenle çocukların korunması için aşağıdaki kriterlere uygun olan reklamları yayınlamayı taahhüt eder.
• Reklam, çocukların deneyimsizliğini veya saflığını kullanarak bir ürün veya hizmeti satın almalarını doğrudan teşvik edemez.

• Çocukları, reklamı yapılan bir malın veya hizmetin satın alınması için ebeveynlerini veya başkalarını ikna etmeleri için teşvik edemez.

• Reklam, çocukların ebeveynlere, öğretmenlere veya diğer kişilere duyduğu özel güveni kötüye kullanamaz.

• Belirli bir sebebi olmadan çocukları tehlikeli durumlarda gösteremez.

SPONSORLUK
Desteklenen (sponsorluğu yapılan) televizyon programları aşağıdaki koşulları karşılamalıdır:
• Tüm dünyadaki gelişmeleri takip ederek, yasaların elverdiği ölçüde hizmeti maksimize etmeye çalışır.

• Desteklenen programın içeriği ve zaman çizelgesi, hiçbir koşulda programın yayıncısının sorumluluğunu
ve editoryal bağımsızlığını etkileyecek şekilde, destekleyen (sponsor) tarafından değiştirilemez.

• Desteklenen televizyon programları, programın başında ve/veya sonunda (reklama girerken) destekleyenin adı ve/veya logosuyla net bir şekilde tanımlanmalıdır.

• Desteklenen televizyon programları, destekleyenin veya üçüncü bir tarafın ürünlerinin veya hizmetlerinin, özellikle bu ürünlere veya hizmetlere özel promosyonlar yaparak satın alınmasını veya kiralanmasını teşvik edemez.

• Haberler ve haber programları mali olarak desteklenemez.

Ürün Yerleştirme
Show TV ürün yerleştirmeyi “gizli reklam” olarak adlandırmaz ve sponsorluğun bir parçası olarak değerlendirir. Ancak hukuka aykırı durumlarda kullanmaz ve bunun geçerli olması için mücadelesine devam eder.

6. MAHREMİYET (Gizli Kayıt Kullanımı)

Show TV, haber ve haber programı yayınlarında gizli kayıt ifadesinden şunu anlar:
• Gizli kamera ve mikrofonların kullanımı.
• Teleobjektif, küçük video kamera, kameralı cep telefonu ve telsiz mikrofon da dahil sesli ve görsel kayıt cihazlarının ilgili kişiden gizlenmesi ya da yayın dışında amaçlarla kullanılıyormuş izlenimi yaratılması; örneğin bir tatil videosu için çekim yapılıyormuş izlenimi verilmesi.
• Teleobjektif, küçük video kamera, kameralı cep telefonu ve telsiz mikrofon da dahil sesli ve görsel kayıt cihazlarının, insanların kaydedildiklerini anlamayacakları şekilde kullanımı.
• Telefon görüşmelerinin yayınlanmak üzere izin istenmeden kaydedilmesi.
• Karşı taraf kaydın durdurulduğunu zannederken, kayda kasten devam edilmesi.

Haberler ve aktüel programlar için ya da komedi ve eğlence amacıyla yapılan her türlü gizli kayıt için aşağıdaki kurallar geçerlidir.

Gizli kaydedilmiş malzemenin derlenmesi ve yayınlanması daima iki kademeli bir süreçtir. Gizli kayıt yapma kararı başka, ayrı olarak alınması gereken yayınlanma kararı başkadır. Show TV “Özel hayatın gizliliğini geçersiz sayacak” başlıca konuları şöyle tanımlar:
• Büyük bir suç yahut yolsuzluk üzerine araştırma ve yayın.
• Toplumu kötü etkileyici bir tutumla ilgili araştırma ve yayın.
• Toplumun güvenliğinin veya sağlığının korunması.
• İlgili kişinin sözleri yahut eylemleri sonucu halkın yanılmasının, yanıltılmasının veya yanlış yapmasının engellenmesi.

Gizli kayıt yapılmasını içeren tüm öneriler ve bunların “haberler”de veya haber programlarında
yayınlanması kararı, ilgili bölüm editörleri ve yayın yöneticilerinin sorumluluğu altındadır.

Yayınlama isteği reddedilmiş bile olsa onay süreci imzalı bir tutanakla belgelenmeli ve gizli kaydedilmiş malzeme kayda geçirilmelidir. Bu tutanak, toplanan malzeme yayınlanmamış olsa bile gereklidir (EK-1: Gizli Kayıt Tutanak Formu). Gizli kayıt malzemesi Show TV’nin malıdır. Muhabir veya program yapımcısı,
gizli kayıt malzemesini başka bir yayın organında, Show TV’nin onayı olmadan yayınlayamaz.

Şaka veya gizli kamera ile yapılan yarışma programlarında ilgili kişiden onay ve izin alınması zorunludur. Bağımsız yapımcıların, istek halinde Show TV’ye bu izin formlarını göstermeleri zorunludur (EK-2: Gizli Kaydın Yayınlanması İzin Formu). Gizli kaydedilmiş malzemenin yeniden kullanımı için yayından önce ilgili üst düzey editöre/yöneticiye, bağımsız yapımcılar söz konusuysa onları görevlendiren editöre /yöneticiye danışılmalı ve karara ilişkin bir tutanak düzenlenmelidir.

Kayıt sırasında rızaları olmadan kameraya yakalanmış başka bireylerin görüntüleri utandırıcı türden ise kimlikleri saklanmalıdır. Kişiler gizlice kaydedildiklerini fark eder ve kaydın durdurulmasını isterlerse kayıt durdurulmalıdır. Eğer istenirse, kaydedilen malzeme de imha edilmelidir.

Özel mülk
Özel mülkte kayıt yapmadan önce sahiplerinin rızası alınır. Bununla birlikte alışveriş merkezi, tren istasyonu ya da havaalanı gibi halka açık yerlerde ya da yasadışı veya antisosyal davranışlar sergilendiğine inanmamız için neden olan hallerde, önceden izin almadan kayıt yapma haklı gösterilebilir. Yasal sakinlerinin terk edilmesini istemeleri halinde, özel mülk terk edilir.

7. DİNİ KONULAR İLE MİLLİ ve MANEVİ DEĞERLER

Show TV, temel insan haklarından olan düşünce, inanç ve din özgürlüğünün kullanılmasına saygılıdır; buna bireyin ibadet etme, dinsel inancını öğretme, uygulama ve yerine getirme özgürlüğü dahildir.

Aynı zamanda kolay incinecek bireyleri koruma görevini de hatırda tutar, gereksiz rahatsızlık ve zarara yol açmaktan kaçınır.

Show TV, başkalarının inançlarını aşağılamaz, yayınlarında buna olanak verecek bir tutum sergilemez. Pozitif veya negatif dinsel her türlü ayrımcılığa karşıdır. Farklı dinlerin çok önem verdiği simge, figür veya isimlerle alay edilmesi veya küçük düşürücü ima, ifade veya görüntülerin kullanılmamasına özen gösterir. Dini içerikli yayınlarda, hayattaki bir kişinin ya da grubun özel güçlere veya yeteneklere sahip olduğuna dair iddiaları tarafsızlıkla ele alır ve bu tür iddiaları çocukların televizyon seyrettiği saatlerde yayınlamaz.

Show TV, Türk halkının milli ve manevi değerlerine saygılı bir yayıncılığı hedeflerken, dini programlar
içine reklam ve tele alışveriş yerleştirmeyerek, bu konuda somut adımlar da atar.

8. İNTERAKTİF UYGULAMALAR

Show TV, yayın anlayışı çerçevesinde izleyicilerle etkileşim içinde olmayı ve onlara tercih hakkı sağlamanın yanı sıra izleyiciye demokratik gelenekler etrafında sesini duyurma ve içerik yaratma veya içeriğe katkıda bulunma fırsatı da sunar.

Tüm bunları yaparken farklı platformlar ve farklı yollar kullanır ve etkileşime girmek istemeyenleri de dışlamaz. Uygulamaların hepsi şeffaflık gereği denetime açıktır.

Telefonla Katılım Programları
Telefonla katılım programları, arayanlarla konuşmanın yanı sıra; kısa mesaj, elektronik posta ve dijital platformların kumandasıyla gönderilen görüşlere de yer verebilir. Bu programların canlı yayınlanması yüzünden her zaman bir yayın riski söz konusudur. Bu yüzden hassas konuların tartışıldığı durumlarda Show TV, riski en aza indirecek şu uygulamalara başvurur:
• Arayan izleyiciler Show TV tarafından geri aranmalı ve gerekiyorsa yayına sokulmadan önce bilgilendirilmelidir.
• Yapımcılar e-postaları ve kısa mesajları yayına vermeden önce okumalıdır.
• Sunucular, Show TV Yayın İlkeleri hakkında yeterince bilgilendirilmiş olmalı ve programı ortaya çıkabilecek riskli durumlardan sürat ve nezaketle kurtarabilmelidir.
• Teknolojinin olanakları çerçevesinde yayınları “geciktirerek” yayına verme tekniğini kullanabilirler.

SMS’le katılım
Show TV, kısa mesaj servisi uygulamalarında, çocukların faturayı ödeyen kişiden izin almaları gerektiğini yayınlarında vurgulayarak duyurmaya özen gösterir. Özel tarifeli hatların aranması veya mesaj gönderilmesi istendiğinde tarife ücretleri mutlaka ekranda okunur şekilde yazı ile belirtilir.

Oylama
Show TV, oylama mekanizmasının sağlamlığından emin olarak yayınlarını oylamaya açar. Oylamaların sağlıklı ve dürüstçe yapılmasına ayrı bir özen gösterir. Oylama sonucunda bir ödül veriliyorsa ya da adaylar arasında yoğun bir çekişmenin yaşandığı durum varsa, programların güvenilirliğini korumak için ilk aşamasından itibaren izleyiciye açık ve net bilgilendirme yapılır. Oylama kuralları mutlaka yayınlanır; böylelikle dolandırıcılık ya da sahtekârlığa imkân tanınmaz. Oylamanın sona ermesiyle sonuçların açıklanması arasında, tüm oyların alınması, işlenmesi ve kontrol edilmesi için yeterli süre bırakılarak, kesin sonuç açıklanmadan önce, son durumu yansıtan oy dağılımı açık yüreklilikle yayınlanır. Oylamalarda noter tasdiki aranmalıdır.

9. HUKUK

Show TV yapımcıları hukuksal sorunlarla karşılaştıklarında ya da hukuksal bir sorun olabileceğini düşündüklerinde Show TV Hukuk Departmanı’na başvurmalıdırlar. Kamu yararı için doğru, tarafsız ve adil habercilik yapma görevi yerine getirilirken yasaların çiğnenmesi olasılığı doğabilir. Böylesi durumlarda şunlar düşünülmelidir:

• Yasalara aykırı hareket etmenin Show TV üzerindeki etkisi neler olabilir.
• İlgili kişiler nasıl etkilenebilir. Yasalara aykırı icraatta bulunmayı önerenler, üst düzeyde bir editöre
ya da bağımsız yapımlar söz konusuysa onları görevlendiren kişilere danışmalı, onlar da Show TV Hukuk Departmanı’na başvurmalıdırlar.
• Telif ve Diğer Fikri Mülkiyet Hakları Show TV, yaratılan her türlü fikir ve sanat eserinin, kendi yayıncılığını sürdürebilmesi için en önemli unsur olduğunun bilincindedir. Bu nedenle fikir ve sanat eseri sahiplerinin haklarına özen gösterir, hak sahiplerini korur ve gözetir.

Show TV, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun genel mevzuatı içindeki konulara, kanunun çizdiği çerçeveden bakar. Ayrıca, Türkiye’nin fikri haklarının korunması için imzaladığı uluslararası sözleşmelerin ruhuna uygun hareket eder. Fikir ve sanat eseri sahipleri ve bağlantılı hak sahipleri, meslek birlikleri federasyonlarıyla işbirliği içerisinde çalışır, bu örgütlerle yapılan anlaşmaların yükümlülüklerini yerine getirir. Tüm bu haklarla ilgili olarak da yine Show TV Hukuk Departmanı’na başvurulmalıdır.

10. HESAP VERME YÜKÜMLÜLÜĞÜ

Show TV, izleyicilerine hesap vermekle yükümlüdür. Show TV’ye duyulan güveni sarsmamak, izleyicilerle var olan sözleşmenin hayati bir parçasıdır. Show TV, izleyicileriyle ilişkilerinde adil ve açık davranarak bu yükümlülüğünü yerine getirmeyi taahhüt eder. Yanlış yaptığında bunu açık yüreklilikle kabul eder ve yaptığı yanlışlardan ders alır.

Kurumsal Vatandaşlık
Show TV Yönetim Kurulu kamuoyunu temsilen görev yapar. Kurul üyelerinin sorumlulukları arasında, tüm faaliyet alanlarını ve stratejileri onaylamak, tarafsızlık ve doğruluk ilkesiyle Show TV’nin içeriğiyle ilgili hususları düzenlemek, Show TV’nin ticari yükümlülüklerini yerine getirmesini sağlamak, Show TV’nin sunduğu hizmetlerin saydam ve bağımsız kalite kontrollerinden geçmesine öncülük etmek, genel müdürün atanması ve Show TV’nin faaliyet raporunun yayınlanması, şikâyetlerin doğru biçimde ele alınmasının sağlanması bulunur.

Tepki ve Şikâyetler (İzleyici Görüşleri)
Show TV’nin tüm yayınlarının vazgeçilmez unsuru izleyicileridir. Show TV, izleyicilerinden aldığı her türlü tepkiyi paha biçilmez değerde görür ve içerik kalitesinin yükseltilmesinde yardımcı bir unsur olarak değerlendirir.

İzleyici şikâyetlerinin hız, nezaket ve saygıyla ele alınmasını sağlamak Show TV’nin en önde gelen sorumluluklarındandır. Show TV, şikâyetler kendisine ulaştığı tarihten itibaren 10 gün içerisinde yanıt vermeyi ve şikâyetçiyi gelişmelerden haberdar etmeyi taahhüt eder.

RTÜK Saklama Prosedürü
RTÜK’ün saklama prosedürü gereği, yayınlanmış programların kopyalarının bir yıl saklanması gerekir.

KALİTE ANLAYIŞIMIZ

Sürekli iyileştirmeyi Show TV kültürünün bir parçası haline getirerek, çalışanlarımız, izleyicilerimiz ve tüm sosyal paydaşlarımız için katma değer yaratırız.

Çalışanlarımıza sürekli bir gelişim ve katılım ortamı sunar, çalışanlarımızın yenilikçi ve paylaşımcı yaklaşımları ile rekabette farklılaşırız. İzleyicilerimizin memnuniyetini ölçer, analiz eder ve yayınlarımızı bu doğrultuda planlarız.

"Yayın İlkelerimiz" ve "Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi" ile tanımladığımız sosyal sorumluluk anlayışımızla topluma katkıda bulunur, bu alanda sektörümüze örnek ve öncü oluruz.

SOSYAL SORUMLULUK

 

YAŞASIN OKULUMUZ

SHOW TV olarak Milli Eğitim Bakanlığı ve Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı işbirliği ile 6 Ocak 2005 tarihinde, köy okullarını çağdaş yaşama, çağdaş yüzlerle yeniden kazandırma inancıyla başlattığımız YAŞASIN OKULUMUZ kampanyası bir televizyon kanalının üstlendiği en uzun soluklu eğitim kampanyasıdır.


Anadolu’nun her köşesinde son derece zor şartlarda eğitim gören çocuklarımızın şartlarını iyileştirmek için çıktığımız yolda YAŞASIN OKULUMUZ projesiyle köy çocuklarına ne kadar çağdışı koşullarda eğitim aldıklarını unutturacak yepyeni koşullar yarattık.



Çatısı akan, pencereleri kırık, tuvaletleri asgari sağlık koşullarını bile sağlayamayıp mikrop yuvası haline gelmiş, ısıtma tesisatından yoksun okullarımız var. Bu okullarda azimle ‘okumaya’ çalışan, hayalleri peşinden koşmak için ufacık bir umut ışığı bekleyen çocuklarımız da var. Eğer onların büyük hayaller kurmalarını bekliyorsak, bu çocuklara daha iyi bir eğitim ortamı sunmalıyız inancıyla SHOW TV 2005 yılında, 81 ilde 81 köy ilkokulunun onarmak için çıktığı yolda amacını büyüttü ve “Türkiye’de onarılmamış köy okulu kalmayıncaya kadar”, “YAŞASIN OKULUMUZ” demeye karar verdi.





SHOW TV olarak, Türkiye’nin geleceğinin sağlıklı koşullarda eğitim alan ve büyük hayaller kuran çocuklarımızla aydınlanacağı inancıyla tam 4 yıldır kesintisiz çalışıyoruz.


Proje Ortağımız olan Milli Eğitim Bakanlığı, YAŞASIN OKULUMUZ kampanyası kriterlerine uygun onarım bekleyen okulların bilgisini TOÇEV’e vermektedir. Bu okulların; SHOW TV kamerası, fotoğrafçı, mimar ve TOÇEV yetkililerinden oluşan bir ekiple tek tek gezilerek keşifleri yapılmaktadır.

Keşif ekibinin öngördüğü eksikler doğrultusunda okulların renovasyon projeleri ve bütçeleri çıkartılmaktadır. Bu çalışma, hedeflenen tüm okullar için teker teker aynı ekip tarafından köy köy dolaşılarak titizlikle tekrar edilmektedir. Projelendirilen ve bütçesi çıkartılan onarıma ihtiyaç duyan okullara destekçiler bulmak için TOÇEV özveriyle çalışmaktadır.

 

YAŞASIN OKULUMUZ Kampanyasında bu güne kadar;

• 200 okul onarıldı,

• 16.500 öğrenciye ulaşılalarak onlara içinde büyük hayaller kurabilecekleri dünyalar yaratıldı.

• Yepyeni, pırıl pırıl, sağlıklı tuvaletler için 57.474 m² seramik kullanıldı,

• Yamalı, sıvasız okul duvarlarına 30.843 kg. boya ile yeniden hayat verildi,

• Bu okullara ulaşmak için 960,000 km yol kat edildi...








ÖDÜLLER

TURKCELL
2004 EN İYİ SOSYAL SORUMLULUK SERVİSİ ATLAS - YAŞASIN OKULUMUZ

REKLAMCILAR DERNEĞİ
2004-2005 17.KRİSTAL ELMA TÜRKİYE REKLAM ÖDÜLLERİ YARIŞMASI

BEYKENT ÜNİVERSİTESİ
2006 BEYKENT ÜNİVERSİTESİ MEDYA KULÜBÜ İLETİŞİM ÖDÜLLERİ ONUR ÖDÜLÜ

PLATİN DERGİSİ
2006 PLATİN DERGİSİ ZİRVEDEKİLER SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ

RADYO-TELEVİZYON GAZETECİLER DERNEĞİ
2006 RADYO TELEVİZYON GAZETECİLERİ DERNEĞİ GELENEKSEL 29. RADYO TELEVİZYON OSKARLARI EĞİTİM DALINDA

MARKETİNG TÜRKİYE
2007 MEDIATHINK JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜ



KAMPANYANIN YENİ AÇILIMLARI

Kampanyamız 5. yılına girerken YÜZÜM UMUTTUR FOTOĞRAF PROJESİ ile yeni bir açılım getirdik.

‘Yüzüm Umuttur’ fotoğraf projesi, onarılmamış köy okullarında öğrenim gören çocukların hayallerini, Türkiye’nin ünlü objektiflerinin çektiği fotoğraflar aracılığı ile geniş kitlelere taşımayı hedefliyoruz.

Bennu Gerede, Nihat Odabaşı, Serdar Bilgili, Tahsin Aydoğmuş, Tamer Yılmaz ve Okan Bayülgen’in objektifleri ile destek verdiği ‘Yüzüm Umuttur’ projesi kapsamında çekilen fotoğraflar 22 Nisan – 22 Mayıs 2009 tarihleri arasında İstanbul Taksim Meydanı’nda sergilenmiştir.

‘Yüzüm Umuttur’ projesi ile ‘Yaşasın Okulumuz’ kampanyasına daha fazla gelir aktarılarak daha fazla çocuğun daha çağdaş koşullarda eğitim görmesine imkân sağlamayı hedefledik.



İLETİŞİM

Ayazağa Huzur Mahallesi Cendere Caddesi No:4 Sarıyer / ISTANBUL
Tel : +90 212 939 53 00
Faks : +90 212 313 73 36
E-posta : info@showturk.com.tr

MARKALARIMIZ